ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין מזונות

    עורך דין מזונות צבי אמיתי

    דמי המזונות אותם משלם האב עבור ילדיו הם סוגיה נפיצה במיוחד במסגרת הסכמי גירושין וגם לאחר שכבר נחתם ההסכם. הצורך למצוא איזון מדויק בין המחויבות של הורה לתמוך בילדיו גם לאחר התפרקות התא המשפחתי לבין הצורך שלו לבנות לעצמו חיים חדשים מייצר מורכבות מובנית, וכמו כן יש לא מעט מקרים שבהם המזונות הופכים לכלי במאבק בין ההורים. עורך דין מזונות, כלומר עורך דין עם מומחיות ספציפית בנושא זה יסייע לך לקבל או לשלם את הסכום האופטימלי. עו"ד צבי אמיתי מטפל במקרים אלה על בסיס ניסיון עשיר ובנחישות רבה.

    המקרים שבהם חשוב לפנות אל עורך דין מזונות

    • הגשת בקשה להעלאת דמי המזונות – לא קל לשנות גובה מזונות שכבר נפסקו, אבל בעזרת עורך דין מזונות מנוסה וכשהנסיבות מצדיקות זאת, הדבר אפשרי.
    • הגשת בקשה להפחתת המזונות – באופן דומה להגשת בקשה להעלאת גובה המזונות, ניתן לבקש מבית המשפט להפחית את הסכום החודשי – למשל במקרים שבהם נפגע במידה ניכרת כושר ההשתכרות של האב כך שהוא כבר לא יכול לשלם את המזונות.
    • הפסקת תשלום מזונות ילדים – גם בית משפט לענייני משפחה וגם בית דין בני עשויים לפסוק על שלילת מזונות מילד. באופן טבעי מהלך שכזה יינקט רק כשמדובר על ילדים גדולים מספיק, כשהנימוקים האפשריים הם "ילד מורד" (על-פי הלכה, ילד אשר מתנהל באופן לא ראוי ומתריס כנגד אביו) או חוסר מוכנות מוחלט מצד הילד להיות בכל קשר שהוא עם האב.
    • אי תשלום מזונות – כשאדם לא משלם מזונות, ניתן להפעיל כנגדו מספר מנופי לחץ. כמו כן במקרים מסוימים האישה זכאית לתשלום מזונות מהביטוח הלאומי.

    בקיאות מקצועית יקרת ערך

    עו"ד צבי אמיתי ניחן בבקיאות אמיתית בתחום הספציפי של מזונות, לרבות הסתמכות על פסיקות רלוונטיות עדכניות שעשויות להטות את הכף לטובת לקוחותיו. בתור עורך דין מזונות ותיק הוא מודע היטב גם לפן הרגשי הכרוך בסוגיה הכלכלית, ועל כן מקפיד למצוא את המענה המיטבי לכל צורך מכל הבחינות. כל השירותים שמספק עו"ד צבי אמיתי ניתנים בשקיפות מלאה ותוך הקפדה על הסברים ברורים בגובה העיניים.

    עורך דין מזונות

    מזונות אישה

    אישה יהודיה שנישאה לבן זוגה היהודי כדמו”י זכאית היא למזונותיה מבן זוגה כל עת שעדין נשואה לו, מחובת הבעל לשלם את מזונות אשתו על פי רמת החיים אליה הורגלה, לפי הכלל ההלכתי “עולה עימו ואינה יורדת עימו”, כך שלעיתים נוצר מצב כי בזמן גירושין יכול ויהיו מזונות האישה שיפסקו גבוהים יותר ממזונות הילדים.

    מזונות האישה אמורים לכסות את צרכיה של האישה כפי שהורגלה עת היו חיים הם בחיים משותפים, הן למזון, ביגוד והנעלה, הוצאות דיור ואחזקת בית, שכר דירה ומשכנתא, צרכי הנשיים, איפור, וכו’.

    לא בהכרח, אם במקרה בו האישה הינה מסודרת כלכלית ובבעלותה דירה, נכסים וחסכונות או כל רכוש אחר כדי לקזז לה מדמי מזונותיה, מאחר שחובת הבעל הוא זה לכלכל את האישה, ואין לאישה כל חובה לממש את זכויותיה ונכסיה כדי לכלכל את עצמה כל עוד והינה עדין נשואה, ואף יתירה מכך שאין על האישה חובה לצאת לעבוד כדי לפרנס את עצמה.

    במידה ובכל אופן החליטה האישה לצאת ולעבוד הרי שיכול הבעל לאומר לאשתו צאי מעשיה ידיך במזונותיך, אך כל עוד והאישה אינה עובדת ומכניסה כסף כדי לכלכל את עצמה אין הוא ראשי לחייבה לצאת ולעבוד אלא רק במקרים מיוחדים, כגון במקרה בו האישה בעלת מקצוע שעבדה קודם לפרידה והפסיקה את עבודתה משיקולי המזונות, או במידה והזוגיות הייתה קיצרת טווח באופן משמעותי שגם במקרה שכזה יטה ביהמ”ש וביהד”ר שלא לחייב את הבעל במזונות אישה.

    מחובת הבעל בתשלום במזונות אשתו כאמור הינו כל זמן שהוא נשוי לה או עד מתן פסק הדין לחיוב האישה בקבלת הגט וזו מסרבת לקבלו.

    במידה ומסרבת האישה לקבל את גיטה הן בתי הדין והן בתי המשפט ישללו את זכות האישה למזונות מאחר ואינם רוצים שנישואין מעין אלו ימשכו ללא כל תכלית אמיתית.

    גורמים המשפיעים על קביעת גובה מזונות האישה: הכנסותיו של הבעל / צורכי האישה / הכנסותיה של האישה, כאשר ובמידה ולאישה הכנסות מהרכוש לדוגמא : שכר דירה, ריבית מחסכונותיה, וכדומה הרי שדברים אלו יילקחו בחשבון שעת קביעת גובה דמי המזונות מאחר וגם לבעל זכות בפירותיה של האישה.

    המקרים בהם ניתן לטעון לשלילת מזונות האישה הינם לדוגמא, כאשר האישה עוברת על דת או שמכשילה במצוות הדת במכוון לאחר שהוזהרה לא לעשות כן (לא בעבירות שהיה בין כך הבעל היה עובר עליהם ועודנו עובר עליהם) / בגידה מצד האישה , בראיות חותכות (לא בראיות נסיבתיות) תישלל זכות האישה למזונותיה / עזיבת האישה את בית הצדדים ללא סיבה מוצדקת (כל סיבה תיבחן לגופה) / במקרה של נישואין שנבעו עקב מקח טעות / אישה מורדת (שאינה מקיימת את חיובה לבעלה בקיום יחסי אישות עימו ללא סיבה מוצדקת).

    גם בעת נישואין אזרחיים חלים החובות על פי דיני החוזים המחייבים כללי הגינות ויושר בין הצדדים ובאם ונזקק האחד לתמיכתו הצד השני למזונותיו זכאי הוא לתבוע זאת כנגד בן/בת הזוג כאשר ביהמ”ש לרוב יטה ליפסוק מכח עקרון תום הלב.

    במידה והקדים הבעל את תביעת הגירושין תוך כדי כריכה בבית הדין שידון אף בענייני המזונות, דבר זה ימנע מהאישה לפעול בעניין מזונותיה כנגד הבעל בביהמ”ש. מאידך לנשים דווקא יש יתרון בביהד”ר הגובר על ביהמ”ש שבו ניתן להגיש בקשה ליתן “צו למדור ספציפי” היכול למנוע את פירוק השיתוף מכח זכות האישה למדור במזונותיה.

    מזונות ילדים

    מזונות הילדים מקורם במשפט העברי הקובע כי על האב לזון את ילדיו , מזונות הילדים מתחלקים, בפרמטר הראשון למזונות הכרחיים ומזונות שאינם הכרחיים, והפרמטר השני כמזונות מדין חובה או מדין צדקה.

    במהלך השנים החלה התפתחות בפסיקה רחבה בכל הקשור למזונות הילדים, כאשר בתי המשפט החלו ונוהגים כיום להחיל את חובת המזונות על שני הצדדים כאחד בהתאם להכנסותיהם ונכסי הצדדים ובהתאם לצרכי הקטינים תוך התייחסות לחובת המזונות האם מדובר במזונות חובה (שהינם עד גיל שש) או מדין צדקה (מגיל שש ועד חמש עשרה) שיכולים ויחולו גם על האם.

    מזונות הילדים בעת משמורת משותפת אצל שני בני הזוג, יחילו בתי המשפט את חובת מזונות הילדים על שני ההורים יחדיו לאור המהפך בהלכת בע”מ 919/15 בהתאם לתנאים, כי הילדים יהיו מעל גיל שש , ישתכרו שני ההורים באופן דומה והסדרי השהייה יהיו שיווניים בין שני הצדדים. אך כאשר הילדים נמצאים במשמורת מלאה של האם, חובת האב במזונות ילדיו הינה במרביתה תהיה על כתפיו.

    הן החוק והן הפסיקה רואים עין בעין כי למזונות ילדים ישנו “ערך מקודש” וכי קיימת לו הגנה גורפת, ומזונות אלו הינם כחוב בעל זכות קדימה, מאחר ויש חובה אבסולוטית לספק לילדים את הצרכים הבסיסים ביותר כגון קורת גג, מזון, ביגוד וחינוך, משכך גם אם בהסכם גירושין שנחתם בין הצדדים ושפוטר את הגבר ממזונות הילדים, אין הסכם זה מחייב את הילדים ויכולים הם להגיש תביעה עצמאית ומחודשת (באמצעות האם או קרוב) כנגד האב, מאחר והסכם מעין זה פוגע הוא בטובתם.

    מאחר ומזונות הילדים הינו מהווה את אחד מסלעי המחלוקת בעת הליכי גירושין בשל השלכותיו הכלכליות על שני הצדדים כאחד, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני משפחה, עו”ד בעל ניסיון המתמקצע בתחום זה דווקא, אשר ישמור על זכויותיכם וזכיות הקטינים.

    לסיכום הדברים, זכרו כי בקביעה בפסק דין למזונות אישה וילדים קיימת השלכה מרחיקת לכת על חייהם של בני הזוג ואף על הילדים עצמם, הלכך מומלץ להיוועץ בעורך דין לענייני משפחה שכחלק אינטגרלי מייצג אף בענייני מזונות אישה ילדים, ובכך יוכל עם ניסיונו לשמור על זכויותיכם בנושא זה.

    עו”ד צבי אמיתי הינו עו”ד לענייני משפחה בעל ניסיון רב בתחום זה שם מול עיניו את טובת לקוחותיו ולא פחות מכך את טובת הקטינים כאשר יבחן הוא ראשית את מיצוי הדרכים כדי להגיע להסכמות הדדיות ולקדם את סיום ההליך לטובת לקוחותיו ולעיתים לטובת שני הצדדים כאחד. ורק כאשר מאמצים אלו לא נשאו פרי יפעל עו”ד בכל ההליכים המשפטיים העומדים לרשות לקוחותיו.

    עורך דין מזונות

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן