ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ידועים בציבור

    נישואים אזרחיים

    ידועים בציבור, אלו הינם זוגות שאינם נשואים באופן פורמלי (ואין משנה אופי מה מין בני הזוג , או סוג הזוגיות), אך למעשה מנהלים הם משק בית משותף וחיים הם חיי זוגיות לכל דבר ועניין במסגרת משפחה.

    זוגות אלו זכאים ליהנות מכל הזכויות השמורות לזוגות נישואין ואף לרשת אחד את השני רק כאשר יוכח כי אכן ידועים הם בציבור ועומדים הם בסטטוס זה בהתאם לחוק ולפסיקה, בניגוד לזוג נשוי שאין עליו חובה להוכיח את הנישואין.

    כיום, ידועים בציבור יוכרו בסטטוס זה על אף שאינם נשואים או אפילו שאינם גרים יחדיו, ועל אף שקיימת ביניהם מערכת יחסים קצרה יחסית, אך מה שאכן כן חשוב להכרעה בקביעת העמידה בסטטוס זה אם בין בני הזוג מתקיימת מערכת יחסים זוגית ורומנטית ושיש בה סוג ממד של שיתוף בין הצדדים.

    במאמר המוסגר, דווקא בגלל שידועים בציבור טעון הוכחה בניגוד לנישואין מומלץ לערוך צוואה המונה את בן/בת הזוג כיורשים. כ”כ אם למי מהצדדים ישנם ילדים שלהם והוא מבקש להותיר את רכושו אזי החשיבות בעריכת הצוואה גדולה יותר זאת בשל חזקת והלכת השיתוף החלה אף על זוגות ידועים בציבור, שכאשר יוכח סטטוס זה היה זכאי הוא לרשת מרכושו של בן/בת הזוג.

    מזונות ילדים אינם מושפעים כלל מהעובדה כי ההורים הינם נשואים, לעומת זאת במזונות אישה מאחר ואין המשפט העברי מכיר במעמד וסטטוס שכזה, ומאחר ועל פי חוק מזונות אישה נפסקים על פי הדין האישי דהיינו המשפט העברי, הרי שבתי המשפט יטו לקבוע מזונות משקמים עבור האישה לפרק זמן מסוים , בפרט במקרה בו היה תלות כלכלית מצד האישה בבן זוגה.

    נישואין אזרחיים

    חוק החשבד”ר (חוק שיפוט בתי דין רבניים) קובע כי נישואין וגירושין היו הם על פי דין תורה. משכך אין ניתן לקיים נישואין אזרחיים במדינת ישראל, אך יחד עם זאת מכירה מדינת ישראל בנישואין אזרחים שנעשו בחו”ל אפילו שהצדדים הינם יהודים , ומשכך ירשמו אותם בני הזוג במדינת ישראל כזוג נשוי.

    הזוגות שבוחרים להינשא בנישואין אזרחים לעיתים עושים זאת או מסיבה אידיאולוגית או כאשר מדובר שאחד מהצדדים הינו פסול חיתון או בנישואי תערובת , כאשר זוגות אלו יכולים להינשא רק בנישואים אזרחיים מחוץ למדינת ישראל ורק כך יוכלו להיות מוכרים כנשואים ולקבל את זכויותיהם.

    על אף שאותו זוג יהודי שהתחתן הוא בנישואין אזרחים, במידה וירצו הם להתגרש הרי שהיו חייבים הם לעבור דרך ביהד”ר כדי להתגרש, והיה חייב הבעל ליתן גט לחומרא לאשתו מאחר וקיימת החזקה על פי ההלכה שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות .

    אדם שנישא ברבנות (כדמו”י) עליו להוכיח את עילתו בתביעה לגט, ואילו בנישואין אזרחיים מספיק בהבעת רצון של אחד הצדדים להיפרד כדי לקבל את הגט.

    כאשר מדובר בנישואי תערובת (בני דתות שונים) מאחר ואין ביד”ר מכיר בנישואין אלו, יש להגיש בקשה לביה”ש להתרת הנישואין ולצרף לבקשה את תעודת הנישואין.

    עורך דין צבי אמיתי הינו עו”ד מומחה בדיני משפחה ובהליכי הגירושין ומעניק ייעוץ משפטי ומעשי בכל הקשור במקרים אלו , כאשר לכל לקוח ולקוח נותן הוא את המעטפת המשפטית בהתאם לנסיבותיו שלו הוא.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן